Kundeservice / Ordre og betaling

Andre spørsmål

Andre spørsmål (swipe)

FAQ Ordre og betaling

Finner du ikke svaret på spørsmålet ditt her er det bare å ta kontakt med oss.

Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?

Vi tilbyr 3 ulike betalingsalternativer: 

  1. Betale med kort
  2. Betale med DIBS faktura

VISA og MASTERCARD 

Du kan betale med VISA og Mastercard. Beløpet trekkes først fra kontoen når vi har sendt pakken din.

DIBS Faktura 

Du kan enkelt, sikkert og fleksibelt velge å betale med DIBS faktura. Fakturaen sendes til din registrerte e-post fra DIBS.

  • Få varene dine hjem før du betaler 
  • 14 dagers betalingsfrist
  • Del opp betalingen som det passer deg
  • Enkelt og sikkert 

Vilkår 

  • Velger du å betale med DIBS faktura så sendes din faktura på e-post. 
  • Fakturaen skal betales innen 14 dager og fakturaavgift tilkommer. 
  • Ved forsinket betaling vil det bli sendt en purring, og lovbestemte gebyrer vil påløpe, på 60 kr, samt renter på senbetaling 2 % per måned. 
  • Fakturaen betaler du til Arvato Finance AS som er samarbeidspartneren til DIBS. Arvato Finance gjennnomfører som vanlig en kredittsjekk og for privatpersoner skjer levering kun til folkeregistrert adresse.
  • Kjøperen skal være fylt 18 år.

 

Del opp betalingen

DIBS tilbyr delbetaling i samarbeid med arvato Finance AS. På fakturaen vil du se et minstebeløp som kan betales ved første frist. Fullstendig informasjon om hvordan delbetalingen fungerer, og vilkår for tjenesten kan du lese om her.

For mer informasjon om DIBS faktura besøk: www.dibsfaktura.no
Har du ytterligere spørsmål eller noe du lurer på, kan du gjerne ringe DIBS 08-527 525 25 man-tors mellom 9.00 – 17.00  fredager 9.00-16.00 

Hvor er fakturaen min?

Fakturaen din sendes til deg fra DIBS på e-post
Du har 14 dagers betalingsfrist fra du har mottatt fakuraen din. Du kan til og med søke om delbetaling gjennom DIBS.

For spørsmål angående din faktura, vennligst kontakt DIBS direkte:
www.dibsfaktura.noHar du ytterligere spørsmål eller noe du lurer på, vennligst ring DIBS  08-527 525 25 man-tors mellom 9.00 – 17.00  fredager 9.00-16.00. 

Hvor er ordrebekreftelsen min?

Du får en ordrebekreftelse på e-postadressen du har oppgitt ved registrering, nesten umiddelbart etter at kjøpet er godkjent.

Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse kort tid etter at du har lagt inn ordren, kan det bety at noe har gått feil med kjøpet. Eventuelt kan det ha skjedd noe med utsendingen av e-post.

Vennligst kontakt oss hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelsen etter kjøpet ditt. Send oss en e-post på: webshop@shp-as.no 

Jeg har fått to eller flere ordrebekreftelser selv om jeg bare har bestilt én gang

Hvis du har fått to eller flere ordrebekreftelser i innboksen selv om du kun har lagt inn én bestilling hos oss, så er det trolig en feil i vårt e-postsystem.

Når denne feilen oppstår, tas det bare betaling fra deg én gang. Du bør kunne se dette i nettbanken at beløpet bare er reservert én gang.

Når ordrer er identiske og denne feilen oppstår, så kansellerer vi alle ordrer utenom én. Du må gjerne kontakte oss hvis du føler deg usikker, hvis vi ikke allerede har kontaktet deg.

Det går ikke å gjennomføre betalingen?

Hvis det ikke går å gjennomføre betalingen, vennligst sjekk:

  1. At du bruker et kort som er godkjent hos vår betalingspartner
  2. At internettforbindelsen er bra
  3. At all informasjon stemmer som postnummer, personnummer og lignende 

Hvis det fortsatt ikke går an å gjennomføre betalingen, vennligst kontakt oss via e-post: webshop@shp-as.no. 

Jeg ønsker å handle som bedriftskunde. Hva gjør jeg?

Vi tilbyr per i dag bare faktura til privatkunder hvor man legger inn personnummeret sitt. Hvis du har et firmakort, kan du legge inn firmanavn og kontaktperson, og firmanavn vil vises på ordrebekreftelsen fra oss.

Hvis du ikke har mulighet til å betale med kort, så anbefaler vi at du tar kontakt med en forhandler.

Kjøpet gikk ikke igjennom, blir pengene reservert allikevel?

Det kan i sjeldne tilfeller være en reservasjon på bankkontoen selv om det oppsto en feil med betalingsmåten. Denne vil i så fall forsvinne i løpet av 1-5 virkedager.

Ingen betalinger, kort eller faktura, debiteres før varene er sendt fra vårt lager. Av sikkerhetsgrunner opprettes alltid reservasjoner.  

Kan jeg endre eller fjerne ordren min?

Vi kan ikke endre eller fjerne varer fra ordren din. Kontakt oss gjerne på webshop@shp-as.no 

Kan dere legge til produkter på ordren i etterkant?

Nei, vi kan ikke legge til produkter manuelt i etterkant på ordren din. Dette er fordi at vi som selskap ikke håndterer betalingen. DIBS håndterer alt av kort- og fakturabetalinger, og derfor kan vi ikke fakturere deg som kunde i etterkant.

Du må derfor enten kontakte oss for å kansellere en bestilling, forutsatt at den ikke allerede er sendt, eller legge inn en annen bestilling på varene du har glemt.

Jeg har kjøpt en ny symaskin. Hvordan registreres maskinen min?

Hvis du har kjøpt maskinen hos en forhandler, så er det forhandleren som registrerer garanti og du vil motta et garantibevis på e-post eller som utskrift.

Har du derimot kjøpt en maskin fra oss, så registrerer vi garanti og sender garantibeviset til deg på e-post.

Jeg har kjøpt en maskin hos en forhandler, men har enda ikke mottatt den?

Vennligst kontakt forhandleren hvor du kjøpte maskinen din. 

Jeg ønsker å handle til en skole. Hva gjør jeg?

Vi tilbyr per i dag bare faktura til privatkunder hvor man legger inn personnummeret sitt. Hvis du har et firmakort, så kan du legge inn navnet på skolen og kontaktperson, så vil skolens navn stå på ordrebekreftelsen fra oss.

Hvis bestillingen din gjelder symaskiner, anbefaler vi å kontakte forhandleren din for rask service og hjelp.

Det mangler ett eller flere produkter i pakken.

Hvis du mangler ett eller flere produkter i pakken, kan du kontakte oss via kontaktskjemaet nedenfor.

Oppgi hvilke produkter som mangler samt ordrenummeret ditt. Du finner ordrenummeret ditt i ordrebekreftelsen du fikk ved kjøpet på e-post. Hvis du ikke finner ordrebekreftelsen din, vennligst oppgi fullt navn og e-postadresse.

Jeg har mottatt et feilaktig eller skadet produkt

I 2020 har det vært en enorm etterspørsel av symaskiner. Ettersom vi ikke har mulighet til å ta imot forhåndsbestillinger, anbefaler vi å kontakte din forhandler.

Varene våre sendes fra fabrikkene i Japan, Thailand og Taiwan. Dette innebærer at vi kan ha en leveringstid på noen måneder. Vær og uforutsette hendelser kan også oppstå. Vi ber deg derfor om å skrive e-postadressen din på produktsiden for den varen du er interessert i. Da får du informasjon direkte til innboksen din når produktet er på lager igjen. Du kan lese mer om produktene våre her.

 

Maskinen jeg ønsker å bestille finnes ikke på dager. Når får dere den inn igjen?

Under året 2020 har det vært en enorm etterspørsel av symaskiner. Da vi ikke har mulighet til å ta imot forhåndsbestillinger, anbefaler vi deg å kontakte din lokale forhandler.

Våre varer sendes fra fabrikkene i Japan, Thailand og Taiwan. Det betyr at vi har en leveringstid på en til flere måneder. Vær og uforutsette hendelser kan også oppstå. Vi ber deg derfor om å skrive inn e-postadressen på produktsiden for den vare du er interessert av. Da vil du få informasjon direkte til din innboks når produkten finnes i lager igjen. Du kan lese mer om våre produkter her.

Varen jeg ønsker å bestille finnes ikke på lager. Når får dere den inn igjen?

Dersom en vare du er interessert i ikke finnes på lager hos oss, anbefaler vi deg å kontakte din nærmeste forhandler for aktuell lagerstatus i butikk.

Våre varer sendes fra fabrikkene i Japan, Thailand og Taiwan. Det betyr at vi har en leveringstid på en til flere måneder. Vær og uforutsette hendelser kan også oppstå. Vi ber deg derfor om å skrive inn e-postadressen på produktsiden for den vare du er interessert av. Da vil du få informasjon direkte til din innboks når produkten finnes i lager igjen. Du kan lese mer om våre produkter her.

Er produktene reservert når de ligger i handlekurven?

Nei, produktene i handlekurven er ikke reservert. Du må gjennomføre kjøpet for å sikre deg en vare.

Jeg har glemt passordet mitt

Hvis du har glemt passordet ditt kan du enkelt få tilsendt et nytt ved å klikke på «glemt passord». Da sendes en link til den oppgitte e-postadressen der du kan endre til et nytt passord.