Vi tilbyr 5 års garanti på våre maskiner. Hvis du har kjøpt maskinen fra en forhandler, så registreres garantien din av forhandleren og du får garantibevis per e-post eller som utskrift. Hvis du har kjøpt maskinen hos oss, sendes garantibeviset til deg per e-post. Husk å ta vare på ordrebekreftelsen, da denne fungerer som en kvittering på kjøpet sammen med garantibeviset.
Vi ønsker deg velkommen som bruker av en Janome-, Baby Lock- eller elnamaskin!
Vi er glade for at du valgte akkurat vårt produkt. Vi ønsker at du skal bli fornøyd med maskinen din som er utviklet og produsert etter våre høye kvalitetskrav.
Før du bruker maskinen
Før du bruker maskinen, ønsker vi at du leser nøye igjennom instruksjonsboken.
Finn svar og instruksjoner
Gjør det til en vane å ha instruksjonsboken i nærheten av symaskinen for å brukes ved behov. Din lokale forhandler er sertifisert for å hjelpe deg. Meld deg på lokale og nasjonale kurs. Du får større glede av maskinen din, jo mer erfaring du skaffer deg.
5 års utvidet garanti*
For å få 5 års utvidet garanti*, må maskinen være kjøpt hos en av våre registrerte forhandlere i Skandinavia, eller hos oss i nettbutikken. Du må kunne vise datert kjøpskvittering med butikkstempel/ordrebekreftelse og maskinen skal være registrert hos oss. Den utvidede garantien* gjelder fra kjøpsdato, ikke registreringsdato.
Garantien* gjelder
Alle feil som skjer grunnet produksjonsfeil. Du plikter å informere kjøpsstedet omgående hvis du oppdager en produksjonsfeil. En symaskin krever regelmessig service/vedlikehold som rengjøring, justeringer og eventuell smøring. Dette dekkes ikke av garantien. Forbruksmateriell som nåler, reimer, glødelamper, spolehus, stingplate m.m. dekkes ikke av garantien. Ytre påvirkninger, fallskader eller brukerfeil dekkes ikke av garantien. Eventuelle feil som forårsakes av andre enn våre autoriserte reparatører dekkes ikke av garantien. Garantien gjelder kun ved husholdningsbruk.
Feil på maskinen
Selv om vi har gjort alt for at maskinen din skal være feilfri, kan det hende at du trenger teknisk hjelp. Du skal alltid kontakte kjøpsstedet. Hvis du har kjøpt symaskinen din hos oss, eller om du av en eller annen grunn ikke kan kontakte butikken, skal du kontakte Scandinavian Home Products AS Norge via kontaktskjemaet nedenfor. Vi kommer til å be deg legge ved en kopi av kjøpskvitteringen og serienummeret på maskinen (merket på baksiden av maskinen). Oppstår det en feil i garantiperioden og feilen kommer av en produksjonsfeil, dekkes kostnaden av garantien. Vi erstatter ikke kostander forbundet med reise, tapt inntekt eller tekstiler som blir ødelagt.
*Garantien er et tillegg til norsk forbrukerkjøpslov